Danas u Kragujevcu održana završna konferencija Projekta „Podrška ugostiteljskom sektoru sa teritorije grada Kragujevca u ublažavanju posledica pandemije kovida -19ˮ

Društvo Grad

Danas je u Kragujevcu održana završna konferencija Projekta „Podrška ugostiteljskom sektoru sa teritorije grada Kragujevca u ublažavanju posledica pandemije kovida -19ˮ. Projekat su realizovali Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja, uz partnerstvo Grada Kragujevca. Cilj projekta je doprinos razvoju ugostiteljstva na teritoriji grada Kragujevca.

Projekat podržava  Evropska unija u partnerstvu sa Vladom Srbije preko programa EU PRO Plus koji sprovodi Kancelarija Ujedinjenih nacija za projektne usluge (UNOPS) u partnerstvu sa Ministarstvom za evropske integracije.

Projektom je podržan 21 ugostiteljski objekat iz Kragujevca u cilju unapređenja nivoa usluga i kvaliteta ponude, kao i uključivanja u turističku ponudu grada Kragujevca. Zaposleni su tokom prethodnog perioda pohađali obuke iz oblasti pripreme različitih vrsta kafa i iz oblasti somelijerstva. Svim polaznicima su danas uručeni sertifikati.

Pored unapređenja znanja i veština zaposlenih, u svim restoranima je sporvedena implementacija HACCP standarda, tokom koje su i prethodnih meseci izvšene pripreme za dobijanje HACCP sertifikata. Proces sertifikacije je u toku.

Završna konferencija je održana u 12 časova u prostorijama hotela Kragujevac.

Nenad Popović, direktor Regionalne agencije za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja, istakao je da je projekat vrlo jednostavan, ali vrlo efektivan.

  • Tri komponente su bile aktuelne, jedna je priprema za dobijanje HACCP sertifikata i sama sertifikacija, druga komponenta je bila obuka kelnera somelijera za poznavanje i služenje vina i treća je bila obuka za bariste i služenje različitih vrsta kafe, objašnjava Popović.

Direktor Regionalne agencije kaže da se danas obeležio kraj samog projekta koji oni posmatraju kao jednu pilot inicijativu, jer se u tom obimu prvi put radi na teritoriji grada. Kaže da sam projekat predstavlja neku vrstu procesa učenja.

  • Konsultanti koji rade sertifikaciju ulaze u objekat i moraju intezivno da rade sa klijentima da im pomognu da ispune uslove koje standard nameće, jer standard nije samo papir koji visi na zidu, to je upustvo za rad, a da bi se dobio ovaj sertifikat moraju da se ispune uslovi za isti, naglašava Nenad Popović.

Popović kaže da je proces učenja bio zanimljiv i vrlo značajan, i da je siguran da će im pomoći kako u dnevnom poslovanju, tako i u proširivanju tržišta, jer se ova vrsta standarda traži za snabdevanje svih velikih sistema. To je bio jedan od motiva da se ovako nešto započne.

Osvrnuo se i na period pandemije i rekao kako su dve godine ostavile drastične posledice na područje cele Srbije kada je o ugostiteljstvu reč. Istakao je da je država u više navrata sporvodila programe podrške i da smatra da se ugostiteljstvo polako oporavlja. Takođe, naglasio je da sve to treba posmatrati u širem kontekstu, jer oni pored ovog projekta imaju još neke inicijative koje se odnose na razvoj turizma. Formirana je destinacijska medadžment organizacija koja treba da upravlja regionalnom turističkom ponudom, gde se ugostitelji vide kao ključne tačke. U planu je i formiranje „gastro centraˮ u školi za ugostiteljstvo koji će omogućiti obučavanje kadra. Popović kaže da ugostitelji imaju realan problem sa fluktuacijom i kvalifikacijom kadrova, sa kuvarima i kelnerima, stalno se prelazi iz restorana u restoran ili se ide u inostranstvo. Taj diskontinuitet često narušava kvalitet ponude, tako da se nada da će se na ovaj način omogućiti njihove bolje poslovanje.

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.