Kada je početkom ove nedelje Gradska agencija za saobraćaj objavila da menja red vožnje, kao i uobičajene linije, nezadovoljni građani javljali su se Glasu Šumadije. Čak se u šali govorilo da „Dušan Obradović (direktor GAS-a, nekada funkcioner Demokratske stranke, prim. red.) protiv Radmira Nikolića radi iznutra“.
Šta je Gradsku agenciju za saobraćaj navelo na „revolucionarnu“ promenu režima saobraćaja u Kragujevcu, nije poznato, ali kako dani u nedelji odmiču, i putnici se navikavaju. Ukoliko i ima nečeg pozitivnog u ovoj odluci to je da su Kragujevčani konačno čuli za GAS. Naime, u anketi o zadovoljstvu radom komunalnih preduzeća, koju su u Kragujevcu sproveli Biro za društvena istraživanja (BIRODI) i Glas Šumadije, većina anketiranih za preduzeće koje je zaduženo da organizuje gradski javni prevoz, nije ni čula.
Nakon što su BIRODI i Glas Šumadije pokrenuli anketu, odluku o primeni Zakona o lokalnoj samoupravi usvojio je i grad Kragujevac je doneo odluku o sprovođenju ankete.
Miroslav Jukić iz UPSS-a Niš, inicijator sprovođenja ankete, za Glas Šumadije kaže je Udruženje u Nišu tražilo od grada da, anketiranjem građan, ispuni odredbe Zakona. Napominje da je najveći problem javnih komunalnih preduzeća partijsko zapošljavanje i kaže da se svi troškovi koja napravi komunalni sektor na kraju „prevale“ na cenu, što u krajnjoj lini plaćaju građani. Jukić je pravio poređenje između kragujevačke Energetike i toplana u Nišu i Novom Sadu i došao do zaključka da kragujevačka firma sa šest, odnosno sedam puta manjim prihodima ima isti broj zaposlenih kao novosadska toplana, a skoro duplo više nego slično preduzeće u Nišu.
Prema Zakonu o lokalnoj samoupravi, član 13, lokalne samouprave su u obavezi da propiše način kontinuiranog izjašnjavanja (najmanje jednom godišnje) korisnika komunalnih usluga o kvalitetu pružanja komunalnih usluga od strane vršilaca komunalnih delatnosti, koje se može organizovati elektronskim putem ili na drugi pogodan način.
U online istraživanje, koje BIRODI i www.tvojstav.com sprovode sa lokalnim medijima i organizacijama civilnog društva, koje je inicirano od Milosava Jukića iz UPSS-a Niš, ima za cilj da se permanentno (online) prati zadovoljstvo potrošača uslugama lokalnih komunalnih preduzeća.
uOnline istraživanjem se:
uSe meri zadovoljstvo radom lokalnih komunalnih preduzeća ocenom od 1 – loše od 5 – odlično (kvantitivni aspekt ocene)
u sakupljaju argumentcija potrošača o radu javnih komunalnih preduzeća (kvalitetativni aspekt ocene i anti-bot zaštita)
uGradovi u kojima je počelo istraživanje: Kragujevac, Leskovac, Požarevac, Krajevo, Prijepolje ….
Da mogu naprednjaci bi samo svoj kadar da udome.Sve najure iz tog komunalnog sektora sto nije njihovo clanstvo.Od kako su se pojavili najvise brinu o medijskog prezentaciji.Narcisoidno a Gradjani ispastaju.