DA LI SU GRAĐANI ZADOVOLJNI KOMUNALNIM FIRMAMA

Društvo Grad

Kada je početkom ove nedelje Gradska agencija za saobraćaj objavila da menja red vožnje, kao i uobičajene linije, nezadovoljni građani javljali su se Glasu Šumadije. Čak se u šali govorilo da „Dušan Obradović (direktor GAS-a, nekada funkcioner Demokratske stranke, prim. red.) protiv Radmira Nikolića radi iznutra“.

Šta je Gradsku agenciju za saobraćaj navelo na „revolucionarnu“ promenu režima saobraćaja u Kragujevcu, nije poznato, ali kako dani u nedelji odmiču, i putnici se navikavaju. Ukoliko i ima nečeg pozitivnog u ovoj odluci to je da su Kragujevčani konačno čuli za GAS. Naime, u anketi o zadovoljstvu radom komunalnih preduzeća, koju su u Kragujevcu sproveli Biro za društvena istraživanja (BIRODI) i Glas Šumadije, većina anketiranih za preduzeće koje je zaduženo da organizuje gradski javni prevoz, nije ni čula.

Nakon što su BIRODI i Glas Šumadije pokrenuli anketu, odluku o primeni Zakona o lokalnoj samoupravi usvojio je i grad Kragujevac je doneo odluku o sprovođenju ankete.

Miroslav Jukić iz UPSS-a Niš, inicijator sprovođenja ankete, za Glas Šumadije kaže je Udruženje u Nišu tražilo od grada da, anketiranjem građan, ispuni odredbe Zakona. Napominje da je najveći problem javnih komunalnih preduzeća partijsko zapošljavanje i kaže da se svi troškovi koja napravi komunalni sektor na kraju „prevale“ na cenu, što u krajnjoj lini plaćaju građani. Jukić je pravio poređenje između kragujevačke Energetike i toplana u Nišu i Novom Sadu i došao do zaključka da kragujevačka firma sa šest, odnosno sedam puta manjim prihodima ima isti broj zaposlenih kao novosadska toplana, a skoro duplo više nego slično preduzeće u Nišu.

Knjiga utisaka

Prema Zakonu o lokalnoj samoupravi, član 13, lokalne samouprave su u obavezi da propiše način kontinuiranog izjašnjavanja (najmanje jednom godišnje) korisnika komunalnih usluga o kvalitetu pružanja komunalnih usluga od strane vršilaca komunalnih delatnosti, koje se može organizovati elektronskim putem ili na drugi pogodan način.

U online istraživanje, koje BIRODI  i www.tvojstav.com sprovode sa lokalnim medijima i organizacijama civilnog društva, koje je inicirano od Milosava Jukića iz UPSS-a Niš, ima za cilj da se permanentno (online) prati zadovoljstvo potrošača uslugama lokalnih komunalnih preduzeća.

uOnline istraživanjem se:

uSe meri zadovoljstvo radom lokalnih komunalnih preduzeća ocenom od 1 – loše od 5 – odlično (kvantitivni aspekt ocene)

u sakupljaju argumentcija potrošača o radu javnih komunalnih preduzeća (kvalitetativni aspekt ocene i anti-bot zaštita)

uGradovi u kojima je počelo istraživanje: Kragujevac, Leskovac, Požarevac, Krajevo, Prijepolje ….

 

Tagovi:

1 thoughts on “DA LI SU GRAĐANI ZADOVOLJNI KOMUNALNIM FIRMAMA

  1. Da mogu naprednjaci bi samo svoj kadar da udome.Sve najure iz tog komunalnog sektora sto nije njihovo clanstvo.Od kako su se pojavili najvise brinu o medijskog prezentaciji.Narcisoidno a Gradjani ispastaju.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.