Odbornik kragujevačke Skupštine Edis Durgutović (LDP) na sednici 23. marta u formi odborničkog pitanja zatražio je od gradske uprave da mu dostavi podatke o zaduženjima svih pravnih lica u sistemu lokalne samouprave, od početka 2015. godine do dana današnjeg.
Za prethodne tri godine najviše se zaduživao „Vodovod”, ukupno, pa skoro 640 miliona dinara. Od toga su dugoročni krediti 480 miliona, dok su kratkoročni 538 hiljada evra u dinarskoj protivvrednosti. Korišćena su i dozvoljena prekoračenja na tekućem računu, ukupno 120 miliona dinara. Još se navodi da su trenutne neizmirene obaveze 108 miliona, plus 40 miliona za prekoračenja.
Druga po visini zaduženja je „Čistoća”. Ona je 2015. uzela dva dugoročna kredita od 68 miliona i 2017. još dva od 60 miliona dinara. Tim novcem namirene su poreske obaveze preduzeća, isplaćene zaostale plate zaposlenima i vraćeni dugovi dobavljačima. Navodi se da je povučena i jedna kratkoročna pozajmica od 18 miliona dinara – ali se ne precizira za šta.
„Parking servis” nije uzimao veće bankarske kredite, ali se prošle godine zadužio sa 400 hiljada evra u dinarskoj protivvrednosti sa rokom otplate od tri godine.
Gradska agencija za saobraćaj (GAS) 2016. godine podigla je dugoročni kredit od 950 hiljada evra, odnosno 117 miliona dinara, radi izmirenja obaveza prema prevoznicima.
Dugoročni kredit od 80 miliona dinara prošle godine uzela su „Gradska groblja”, ne navodeći za koje namene, ali tek treba da se vrati još celih 70 miliona.
Tokom sve prethodne tri godine kredite je koristilo Javno stambeno preduzeće: 2015. četiri kratkoročna u ukupnom iznosu od 48 miliona dinara, 2016. kratkoročni od deset i dugoročni od 36 miliona i prošle godine još deset miliona, a sve vreme je korišćeno dozvoljeno prekoračenje od 7,5 do 12,5 miliona.
„Zelenilo” je 2015. i 2016. uzimalo kratkoročne pozajmice od po šest miliona dinara i koristilo prekoračenje po računu od 2,5 do 8,5 miliona.
Čistoća, Zelenilo, Parking servis, Gradska groblja i Tržnice, odlukom odborničke većine na poslednjoj sednici Skupštine grada (27. april) ubuduće će se zvati Javno komunalno preduzeće Šumadija. Cilj je povećanje efikasnosti u upravljanju i poslovanju, kao i smanjenje troškova poslovanja, obrazloženo je od strane predlagača. Odbornicima, ali ni javnosti, nije predočeno da li će obaveze svakog pojedinačnog preduzeća sada biti obaveze svih zajedno, na koji način i ko će vraćati dospele kredite, kao ni šta se dešava sa imovinomm preduzeća.