BRENDIRANJE ŠUMADIJE KAO AGRARNE REGIJE

Društvo Ekonomija

Na najvećoj ranojesenjoj smotri agrara u Srbiji predstavlja se veliki broj proizvodjača i distributera poljopivrede mehanizacije,opreme i alata, kao i više od 200 izlagača iz oblasti biljne i stočne prooizvodnje.

  • Privreda Šumadije i Pomoravlja u prvih sedam meseci ostvarila je spoljno trgovinski suficit od oko 210 miliona evra, od čega suficit od izvoza agrarnih proizvoda iznosi nešto više od 20 miliona. Ostvareno je značajano povećanje izvoza mlečnih proizvoda i vina, čak šest puta više nego prošle godine, što je rezultat čitavog niza podsticajnih mera Vlade, ali i Privredne komore Srbije. Rakija iz Šumadije rešenjem Ministarstva poljoprivrede dobila je geografsku oznaku „Šumadijska šljivovica“ što je još jedan preduslov za povećanje proizvodnje, izvoza u oblasti poljoprivrede i brendiranja Šumadije i kao agrarne regije, rečeno je juče na otvaranju Šumadijskog sajma poljoprivrede.

Državni sekretar u  Ministarstvu poljoprivrede  Velimir Stanojević kazao je da je agrarni budžet  sve veći, te da su od prošle godine poljoprivrednim proizvodjačima dostupna  i sredstva iz fondova EU.

  • Imamo veliku šansu da jednu od najperspektivnijih grana privrede – poljoprivredu, iskoristimo na što bolji način, a posebno želimo da radimo na razvoju organske poljoprivredne proizvodnje i autentičnih poljoprivrednih proizvoda, rekao je Stanojević.

U pratećem programu Šumadijskog sajma poljoprivrede biće organizovane  tribine i str učna pred vanja, a predvidjene su i uobičajene izložbe goveda, ovaca, konja, koza i sitnih životinja.

Udruženje Šumadijska rakija danas u 13 sati na Šumadija sajmu prirediće degustaciju voćnih rakija članica Udruženja i najaviti drugo ocenjivanje kvaliteta voćnih rakija registrovanih proizvođača.

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.