Ministar finansija u Vladi Zorana Djindjića i investicioni bankar Božidar Djelić je rekao da država i grad Kragujevac treba da se angažuju da se očuvaju kapaciteti fabrike automobila u Kragujevcu.
- Dobro je što je predsednik i ministar finansija bili u Parizu, ali šteta je, ne vidim da su ovo iskoristili da sretnu predsednika nove kompanije koja se formirala spajanjem Pežoa i Fijata, jer oni koji prate automobilsku industriju znaju veoma dobro da dve fabrike koje su najizloženije opasnosti zatvaranja, posle tog spajanja koje se okončalo u januaru ove godine, su jedna fabrika u Velikoj Britaniji, pa i naš Kragujevac rekao je Djelić u emisiji Pressing na N1.
On je rekao da je zbog toga izuzetno bitno da se cela država zajedno sa Kragujevcem angažuje da se očuva kapacitet jer se radi i o velikom broju radnih mesta i velikom izvozniku.
Djelić je rekao da je veoma loše to što Fijat u Kragujevcu, za čiji su se dolazak borili deset godina, radi samo sa deset odsto kapaciteta.
On je naveo da je 2019. godini proizvedeno samo 20.000 vozila „što je ništa prema mogućnosti fabrike“.
- Taj model je pokrenut pre mnogo godina, ništa se nije radilo na tome da se izbori novi model za Kragujevac, rekao je Đelić.
On je rekao da je fabrika veoma bitna ne samo za Kragujevac već za celu Šumadiju, jer se formirala serija firmi oko Fijata, kao i za Srbiju, jer je to dugo bio naš najveći izvoznik.
Ono sto ex-Ministar nije rekao je da je drzava po svim ekonomskim nacelima los preduzetnik i poslodavac.
Moze ali da drzava izadje iz FIATA i da isti bude 100% u vlasnistvu privatnog kapitala kao i da se za njega ali i sve ostale strane firme subvencije izjednace sa domacim firmama.
Sve suprotno od toga FIAT nije nista drugo nego javno preduzece.
Vise o javnim preduzecima mozete naci u Zakonu o javnim preduzecim.
p.s. Sustina je da g-din ex Ministar lobira za FIAT zato sto u pozadini i njegova konsultantska firma ima interes u celoj toj prici zbog prodaje svojih usluga njima.