Utorak, 22. april, 2000Kontakt galerija SKCPredstavljanje knjige – Antikanti, Nenad Glišić
Antikanti ili ne-kanon je poetska avantura, jedno putovanje u dubine podsvesti, penjanje korenima i stihovano dešifrovanje životnih tajni i filozofskih nedoumica. Bez patetike, sa malo gorčine i nešto ljutine, Antikanti fermentiraju u podsvesti ukrštajući se sa vekovnim naslagama našeg kolektivnog poetskog. Knjiga će biti predstavljena nastupom pesnika koji će uz autorsku eksperimentalnu muziku izvoditi pesme iz knjige. Pre toga o knjizi će govoriti Predrag Milojević, urednik.
Sreda, 23. april, 1900
Kontakt galerija SKC
Tribina – SKC u blokadi
U goste nam dolaze studentkinje i studenti koji su napravili blokadu SKC Beograd. Kako i zašto se to dogodilo, ali još više kakav je život Studentskog kulturnog centra koji su zauzeli studenti otriće nam učesnici/e ove blokade.
Četvrtak, 24. april, od 1600 do 1700
Kontakt galerija SKC
Psihološke radionice i grupe podrške za studente u blokadi „Student za studenta“
SKC Kragujevac-obrazovni program u saradnji sa neformalnom grupom „Student za studenta“ organizuje radionice i grupe podrške studentima tokom blokada.
„Student za studenta“ je neformalna grupa sačinjena od psihologa i studenata psihologije. Psihološke radionice se organizuju svakog ponedeljka i četvrtka, počevši od marta u prostorijama SKCa sa početkom u 16:00 časova .
Petak, 25. april, 2000
Kontakt galerija SKC
Premijera predstave – Audijencija
Akademsko pozorište SKC-a vas poziva na premijeru predstave Audijencija, po tekstu Vaclava Havela.
Reditelj Kostadin Stojadinov, uloge tumače Stefan Vuković i Mihailo Milošević.
Reč reditelja
Pre tačno pola veka nastala je Audijencija, jedno od najpoznatijih i najizvođenijih dela češkog autora Vaclava Havela, koje je i danas deo repertoara mnogih pozorišta i još uvek se čini jednako upečatljivim i zanimljivim i u savremenim društvenim i političkim okolnostima. U svom najpoznatijem delu Havel smešta dva suprotstavljena sveta u jednu prostoriju – dva lika sa različitim pogledima na svet, strahovima ali, silom prilika, istim zanimanjem. Mada se čini da je postavka ovog komada idealna za razvijanje komičnih situacija, iz razgovora šefa pivare i dramskog pisca koji u istoj pivari obavlja najteže poslove isijava sva tragičnost sudbine neistomišljenika u jednom represivnom sistemu. Pojedinačna sudbina jednog intelektualca koji gubi svoja građanska prava je poligon koji Havel koristi za prikazivanje sudbine društva koje je spremno da svoje misleće podredi onima koji slepo izvršavaju zadatke, onima koje sistem „drži u šaci“.
Audijencija, iako nastala pre tačno pola veka, iznova će biti referentno štivo koje se može čitati u svetlu svih savremenih dešavanja u svetu, gde god postoji neravnopravnost i represija prema onima koji nisu spremni da žrtvuju svoje principe zarad materijalne dobiti. Jedino što ostaje publici je da se uz podsmeh „blesavku iz pivare“ zapita gde prestaje odraz smešnog i simpatičnog pojedinca koji je mali šraf u sistemu, a nastaje groteskna ili duboko tragična slika jednog društva.
Ulaz slobodan.