Srulik Ajnhorn, izraelski marketinški stručnjak koji je pod istragom u svojoj zemlji, boravi u Beogradu gde je radio kao savetnik predsednika Srbije Aleksandra Vučića, navodi se u zajedničkom istraživanju Balkanske istraživačke mreže (BIRN) i izraelskog lista „Haarec“. Istraga je otkrila detalje planirane PR kampanje usmerene ka međunarodnoj promociji predsednika Vučića.
Prema dokumentima koji su deo afere „Katargejt“ i koji su procurili u javnost, Ajnhorn je osmislio strategiju čiji je cilj predstavljanje Vučića kao mirotvorca u globalnim sukobima i državnika sa međunarodnim ugledom. Kampanja je predviđala da se „Srbija u eri AV-a“ promoviše kao „rastuća globalna sila koja pokreće političke i ekonomske procese širom sveta“.
Plan je bio usmeren ka zapadnom tržištu, pre svega američkoj javnosti i biračima Demokratske stranke, navodi BIRN. U okviru strategije, planirano je gostovanje predsednika Srbije u poznatim svetskim podkastima, kao i angažovanje vodećih svetskih autora da objavljuju pozitivne članke o Vučiću.
„Preporučujemo zapošljavanje vodećih svetskih autora koji će objavljivati povoljne članke o predsedniku. Neki će se sastati sa predsednikom u Srbiji i moći će da ga intervjuišu“, navodi se u dokumentu.
Jedan od predloga kampanje bila je i produkcija mini-serije od četiri epizode o značajnim događajima iz istorije Srbije, u kojoj bi narator bio sam Vučić.
„U svakoj epizodi, Vučić će razgovarati sa poznatim međunarodnim novinarom o događaju i njegovom nacionalnom značaju za građane Srbije, kao i o sadašnjosti i budućnosti zemlje. Serija će biti postavljena na YouTube u kombinaciji sa lokalnim i međunarodnim PR-om“, navodi se u planu.
Kampanja je uključivala i promociju putem bilborda u zapadnim prestonicama. Na primer, jedan od Ajnhornovih predloga bio je bilbord na Brodveju u Njujorku sa natpisom: „Hamilton je lep, ali Srbija je najbrže rastuća ekonomija na Balkanu“, aludirajući na popularni mjuzikl. U Parizu je predložen bilbord sa natpisom: „Lep dan u Parizu, usput, Srbija je prošle godine otvorila 50 startupa“.
Prema istom dokumentu, Ajnhorn je predložio i da Vučić bude gost u podkastima američkih autora kao što su Džo Rogan, Kris Anderson, Gaj Raz i Ben Šapiro.
„Biće gost ko-urednik ili intervjuisan u popularnom američkom podkastu o istoriji ili politici i predstaviće svoj rad, ideologiju i zemlju koju predstavlja“, stoji u planu.
Iako predsednik Vučić nije gostovao kod pomenutih autora, poslednjih meseci je nastupio u nekoliko značajnih međunarodnih podkasta. U martu je bio gost u emisiji Donalda Trampa mlađeg, u kojoj je govorio o protestima u Srbiji, nazivajući ih „obojenom revolucijom“. Tramp mlađi je tom prilikom opisao Srbiju kao zemlju koja je prihvatila vrednosti MAGA pokreta.
Početkom aprila, Vučić je takođe gostovao u podkastu Marija Nawfala, korisnika mreže X sa 2,1 milion pratilaca, koji je poznat po vezama sa Elonom Maskom i širenju spornih informacija. U tom intervjuu, predsednik Srbije ponovio je kritike na račun protesta, opisujući učesnike kao „bogataše“ i „lažnu elitu nezadovoljnu što nije na vlasti“.
BIRN takođe navodi da se Ajnhorn dovodi u vezu sa poslovima razmene oružja između Izraela i Srbije.