Unapređenje javnog prevoza u Kragujevcu bila je tema sastanka između predstavnika grada Kragujevca, Gradske agencije za saobraćaj i predsednika saveta mesnih zajednica. Na osnovu Studije ravoja gradskog prevoza, koju je za potrebe grada Kragujevca, uradio Saobraćajni fakultet u Beogradu, od prvog jula napravljene su izmene u redu vožnje, došlo je do izmena trasa na pojedinim linijama, dok su neke linije ukinute.
- Grad Kragujevac i Gradska agencija za saobraćaj ulažu velike napore da osavremene javni prevoz i do sada su uvedene mnoge novine. Naš cilj je da što više građana koristi usluge javnog prevoza i upravo zbog toga želimo da čujemo predloge i sugestije kako bismo mogli da na vreme da im izađemo u susret, rekao je Vitomir Nedeljković, član Gradskog veća za lokalnu samoupravu. Naša ideja je da kroz redovne sastanke sa predstavnicima mesnih zajednica upoznamo građane sa načinom rada, planovima ali i da čujemo njihove predloge.
Izlazeći u susret potrebama žitelja Mesne zajednice “Bresnica 3“ Gradsko veće je donelo rešenje o izmeni trase linije 26 Male Pčelice (Staro selo) – Teferič (Vikend naselje), tako da je vraćena ranija trasa linije 26, koja je funkcionisala u prethodne tri godine.
- Postoji određeno nezadovoljstvo kod pojednih građana zbog presedanja ali moramo biti svesni toga da je Kragujevac veliki grad i da javni prevoz u velikim gradovima tako funkcioniše, rekao je Dušan Obradović, direktor Gradske agencije za saobraćaj.
- Kragujevac sada ima 68 autobusa i za 30 odsto veći broj polazaka u odnosu na period od pre nekoliko meseci. Ono što nam je vratilo putnike jeste i odluka o besplatnom prevozu za učenike osnovnih i srednjih škola, za lica starija od 60 godina i socijalno ugrožene, kaže Obradović.
Pored video nadzora, besplatnog interneta i klima uređaja koji se nalaze u svim autobusima, od 15. novembra 34 vozila dobiće unutrašnji info displej, uređaj sa zvučnom najavom autobuskog stajališta. Takođe, displej će prikazivati kada i koji autobus na određenom stajalištu treba da stigne, što će biti od koristi za one koji presedaju.
Predstavnici mesnih zajednica istakli su da im veliki problem, posebno u zimskim uslovima, predstavlja nedostatak stajališta na nekim gradskim i prigradskim linijama. Prema Obradovićevim rečima, nova stajališta biće postavljena tokom naredne godine. U prvoj fazi grad će dobiti 100 stajališta, dok će stara stajališta biti ponuđena mesnim zajednicama na prigradskim linijama.
Pre nego što postavite stara srajališra u prigradskim mestima, prvo ih zakrpite da ne prokišnjavaju i ofarbajte da liče na nešto, klupe da stavite za stare ljude od tvrdog materijala, pošto nikad nećete više da ih poravite. I po mogućnosti, da obezbedite red vožnje na stanicama a da se ne oštete od kiše, pošto su mesta na kojima stoji red vožnje oštećen u većini slučajeva, tj.polomljen.
Pogledajte samo ovu prvu sliku.Na njoj vidite ljude koji nikada,ali nikada ništa nisu radili. Ako grad uredjuju Dušan Obardović,onaj koji će ostati upamćen kao čovek koji je promenio više stranaka nego gaća i Vitomir Nedeljković, takodje višestranačka ličnost,djak po stare dane, onda je ovaj grad dotakao dno. Šta li smo Bogu zgrešili da ovakvi o nečemu odlučuju. Ovaj grad je propao. Ovi su dokaz propasti našeg Kragujevca.