Nakon nedavne „prepiske“ i svojevrsne polemike lista DANAS i Glasa Šumadije sa Ministarstvom građevinarstva, infrastukture i sobraćaja, radovi na izgradnji poslednje deonice auto – puta, ili puta prvog reda (sa četiri saobraćajne trake), kojim bi Kragujevac trebalo da bude povezan sa Koridorom 10, konačno su počeli i, prema zvaničnim najavama, trebalo bi da budu okončani do kraja ove godine.
Ovih dana, naime, kod petlje na izlazu na Koridor 10, kod Motela „Košuta“, nasute su velike količine tampona, koje bageri i radnici razvlače po trasi druge kolovozne trake deonice konekcije Kragujevca sa Korodorom 10, kroz naselje Batočina.
List DANAS i Glas Šumadije nedavno su, podsetimo, zamerili potpredsednici Vlade i resornoj ministarki Zorani Mihajlović da su Kragujevac i Šumadija, voljom aktuelne republičke vlasti, skinuti sa infarstrukturnih, te investicono-razvojnih mapa i planova države Srbije. U prilog rečenoj konstataciji, pored ostalog, navedeno je da davno započeti auto-put od Kragujevca prema Koridoru 10 još nije završen, da je poslednja deonica te saobraćajnice, kroz Batočinu, trebalo da počne da se gradi pre dva meseca, a da na gradilištu nema žive duše, kao i da Šumadija i Kragujevac ostaju bez konekcije i sa Koridorom 11, usled čega šumadijskom delu Srbije ponovo prete stagnacija,propadanje i raseljavanje stanovništa.
Ministarstvo gradjevinarstva, infrastrukture i saobraćaja je reagovalo, DANAS i Glas Šumadije su odgovorili, i radovi na izgradnji poslednje deonice auto-puta od Kragujevca prema Koridoru 10, koji je, prema ugovoru sa italijanskim Fijatom, trebalo da bude završen još do sredine 2012., napokon su pokrenuti. Šumadinci očekuju i početak izgradnje jedne od obilaznca oko Kragujevca (severna ili južna), što je, takodje, obaveza države prema Fijatu.
Istovremeno, očekuju i pokretanje zvanične inicijative za izgradnju moderne saobraćajnice koja će Kragujevac i Šumadiju da poveže da Koridorom 11. Reč je o tzv. šumadijskom koridoru koji bi, kako je predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao početko m decembra prošle godine u novoj kragujevačkoj Industrijskoj zoni „Sobovica – Lužnice“, Kraujevac sa koridorom 11 trebalo da poveže kod Gornjeg Milanovca.
Valja ovom prilikom napomenuti da je puštanju u saobračaj do sada izgradjenih deonica auto-puta od Kragujevca prema koridoru 10., u oktobru 2017., takodje prethodilo pisanje lista DANAS, koji je nadležne u resornom ministarstvu i „Putevima Srbije“ u više navrata upozoravao da završene deonice tog puta zarastaju u korov, dok se Šumadinci do Koridora 10 voze, kao i decenijama unazad, jednom kolovoznom trakom.