- Na prvih 5,5 kilometara, od petlje Petrovac do petlje Jovanovac počelo je asfaltiranje prvog kilometra Severne obilaznice, i zbog uklapanja same petlje ova deonica će biti u funkciji do sredine sledeće godine, izajavio je ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Goran Vesić, koji je zajedno sa gradonačelnikom Kragujevca Nikolom Dašićem i u prisustvu Zorana Drobnjaka, direktora JP „Srbija Putevi“ obišao radove na Severnoj obilaznici.
- Rekli smo da ćemo Severnu obilaznicu koja je važna za Kragujevac brzo raditi, i ko nije verovao sada može i da vidi, rekao je ministar i dodao da je plan da se da do kraja sledeće godine u funkciju stavi prvih 11 kilometra sve do petlje Topola, što je značajno i za ljude koji dolaze iz tog dela Šumadije.
- Time će polovina Severne obilizanice, koja je ukupne dužine 22 kilometra biti u funkciji, rekao je Vesić, zahvalivši se JP Putevima Srbije na uspešno završenoj eksproprijaciji, i gradu Kragujevcu koji pomaže.
- Svi radimo sinhronizovano, tako da do kraja sledeće godine možemo da imamo 11 kilometra puštenih u funkciju. Ova deonica je posebno važna za Kragujevac jer se industrijska zona nalazi na prvih 5,5 kilometara, a to će omogućiti dolazak novih investitora, što je više radnih mesta i bolji život, kazao je Vesić.
Govoreći o investicijama u javnu infraskturu, ministar Vesić je rekao da su započeti radovi na pruzi Sobovica – Lužnice, koja se takođe investira iz budžeta Republike Srbije, a počelo se i sa izradom projekta rekonstrukcije pruge Kragujevac – Kraljevo, koja će biti elektrificirana i predviđena za brzinu od 120 kilometara na čas. To će biti nova investicija u javnu infrastrukturu, koja je takođe značajna za Kragujevac, rekao je Vesić i dodao da će Kragujevac biti prioritet i kada je reč o izgradnji Fabrike za preradu otpadnih voda.
- Da se na Severnoj obilaznici veoma brzo radi, potvrdio je i gradonačelnik Kragujevca Nikola Dašić.
- Ovo je strateški važan put koji nas sa jedne strane povezuje sa auto-putem Beograd – Niš, a sa druge strane nas priključuje na Moravski koridor i sve druge važne saobraćajnice. Rasteperećenje od teškog saobraćaja u gradu, podsetio je on, je još jedan važan aspekt ovog investicionog projekta, ali je bitan jer nam otvara mnoge druge lokacije u gradu, koji će Kragujevac drugačije razvijati. Ovo je najveći kapitalni projekat, i verujem ne samo finansijski, već strateški, poručio je Dašić.