U četvrtak, 11. januara, u 20 časova, u Knjaževsko-srpskom teatru, biće izvedena prva ovogodisnja predstava „Uobraženi bolesnikˮ, Ž. B. P. Molijera, u adaptaciji Isidore Milosavljević i u režiji Đorđa Nešovića.
Ukoliko želite da uživate u ovoj predstavi vase je samo da u komentaru na našoj FB stranici stavite i tagujete osobu sa kojom bi predstavu gledali.
Izvlacenje u cetvrtak u 12h.
U predstavi igraju: Ivan Vidosavljević, Milica Majstorović, Nadežda Jakovljević, Natalija Antonijević, Nikola Milojević, Avram Cvetković, Nenad Vulević, Čedomir Štajn i Bogdan Milojević. Scenografiju potpisuje Ana Kolbjanova, kostim Jelena Janjatović, muziku Dragoslav Tanasković – Trnda, a scenski govor Đorđe Marković.
U vremenu u kojem je Molijer živeo i stvarao jedan od najpopularnijih žanrova, naročito omiljen na francuskom dvoru, bila je komedija – balet, a verovatno najpoznatiji predstavnik ovog žanra upravo je komedija „Uobraženi bolesnikˮ. Sa formalne strane za ovaj žanr je karakteristično spajanje dramskih, muzičkih i plesnih elemenata. Na tematskom planu, iako miljenik Luja XIV, Molijer je veoma precizno umeo da prepozna i u svojim komadima izvrgne ruglu anomalije društva. U „Uobraženom bolesnikuˮ on se tako obračunava sa medicinom svog vremena, tvrdeći da ona nema dovoljno znanja da bi mogla da izleči čoveka. Ipak, oko ovog glavnog zapleta i priče o hipohondru, Molijer otvara i mnoge druge teme, kao što su stabilnost porodice, izopačen sistem vrednosti, kritika represije, pitanje prave i lažne ljubavi, ali i slobode. Izazovno je danas, u vremenu u kojem smo suočeni sa post-istinom, najneverovatnijim teorijama zavere (vezanim, recimo, za koronu), baviti se temom medicine, zadržati duh Molijerove komedije, a pritom sačuvati pozorišnu uverljivost. Zbog toga je najveći cilj nas kao autora bio da nađemo tačke koje spajaju Molijerovog i današnjeg Uobraženog bolesnika. Na samom početku procesa rada na predstavi možda nismo u potpunosti shvatali koliko zapravo malo ima razlika između njih dvojice. Kada se bavimo egocentričnošću, sebičnošću, licemerjem, koristoljubljem koje dovodi do raspada porodice, a samim tim provocira i lomove u svakom njenom članu, možemo se slobodno zapitati da li je prošao i jedan jedini dan od vremena kada je Molijer napisao ovu komediju, istakli su Isidora Milosavljević i Đorđe Nešović.